dinsdag 9 februari 2010

Een middag in het wilde westen

Als Leidsche Rijner vergeet je soms hoe het er in de rest van de wereld aan toegaat. Het is hier zo rustig, zo vriendelijk, zo veilig. Eén slot is genoeg voor je fiets, de slaapkamerramen kunnen open blijven als je weggaat, het schuurtje hoeft niet altijd op slot en de kinderen kunnen gewoon op straat spelen.
Een gemoedelijk ritje in de boemeltrein bracht mij zaterdag vanuit Slaapstad naar het wilde westen: Hoog Catharijne. Pff wat druk hier en onoverzichtelijk. Om een of andere reden had ik tijdens het winkelen geen geld nodig en zo kwam ik er pas 's avonds achter dat mijn portemonnee ergens in het winkelhart was achtergebleven. Ach ja, had ik niet daar mijn tas gewoon op de vloer gezet tijdens het schoenen passen? En sowieso nauwelijks op mijn spullen gelet maar vooral op mijn kinderen?
Gelukkig kon ik maandag aangifte doen bij een vriendelijk klein politiebureautje in het gemoedelijke Vleuten. Waar ik niet hoefde te wachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten