woensdag 28 april 2010

Heel veel witte tegels



Gisteravond was ik op Utrecht Centraal. En daar stond midden tussen de roltrappen en kiosken een soort open sauna. Het bleek een wachtruimte annex hip informatiepunt over de OV-terminal. Zo kunnen we allemaal vast kijken naar het toekomstige station, dat dan terminal heet. En het was gaaf! Die wachtsauna bedoel ik. Je kunt er heerlijk zitten en intussen kijken naar 2013 op een groot, plat beeldscherm. We zoeven in een film door de toekomstige hal, over de toekomstige roltrap, langs het toekomstige perron, boven het toekomstige spoor... Als je uitgekeken bent, kun je de gedetailleerde en enthousiaste teksten op de wanden lezen en nog wat artist impressions op je in laten werken. En dat alles in een warme, houten omgeving. Jammer dat de terminal zelf uit louter glas en witte tegels gaat bestaan.

Hoewel dit nogal koele ontwerp me koud op het dak viel, voelde ik me geïnspireerd. Kunnen we niet een paar van die sauna's in Leidsche Rijn neerzetten? Bijvoorbeeld waar het Leidsche Rijn-centrum komt? Of het langverwachte winkelcentrum te Terwijde? Ik begin zo langzamerhand wel benieuwd te worden......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten