donderdag 1 april 2010

Ja, ik wil!

Eindelijk was het zover: gisteravond was ik ín Het Gebouw in plaats van erlangs. De balancerende (en nogal koude) schoenendozen bieden onderdak de stichting die ervoor moet zorgen dat Utrecht in 2018 culturele hoofdstad van Europa wordt. Met een stuk of 15 vakgenoten werd ik voorgelicht over de ins & outs van het fenomeen Culturele Hoofdstad. Ik ging er heen met een vet vooroordeel: 'vast weer zo'n speeltje van bestuurlijk Utrecht in de categorie WK-voetbal en de start van respectievelijk de Tour de France en de Giro d'Italia*....' En ik verliet het pand als fan. Wat is namelijk het geval? De titel gaat naar de stad die de culturele boost het hardst nodig heeft. Onze concurrenten zijn Maastricht, Den Haag, Den Bosch en Leeuwarden. I rest my Leidsche Rijnse case....

*Mega-evenementen die onze provinciestad tevergeefs probeerde binnen te slepen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten