zaterdag 2 oktober 2010

Met de juiste uitsnede.....

Een zonnige woensdagmiddag na school. Ik neem mijn dochter mee naar Leeuwesteyn, poffertjeskraam. Al talloze keren was ik er langs gefietst en iedere keer had ik me verbaasd over de lokatie: pal naast een weg, tegen een postmodern gebouw aan, vrijwel geheel omringd door lelijkheden als braakliggend terrein en enorme roestige buizen. Deze middag zag ik dit uit pure nieuwsgierigheid door de vingers. We fietsten vrolijk door onze buitenwijk en staken de weg heen over om 'm twintig meter verderop weer terug over te steken naar pofferkraam. Zei ik pofferkraam? We kwamen eigenlijk terecht in een kruising tussen een strandtent en een bistro. Met bovendien een kaart met behoorlijk wat voedsel waar geen poedersuiker op hoeft. We hadden het helemaal naar ons zin: lekker eten, plek om te spelen, tijd om te mijmeren... En zo lang ik mijn blik naar voren of naar rechts richtte, zag het er nog idyllisch uit ook. Zoals zoveel plekken in Leidsche Rijn is het best mooi. Als je de bouwputten, vage infrastructuur, buizen, overtollige beton, of zelfs complete snelwegen en industrieterreinen uit je blikveld weet te bannen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten