zaterdag 13 maart 2010

Een raadsel van heel veel steen


Zo'n 8 tot 10 keer per week rijd ik hier langs als ik van stad naar buitenwijk en vice versa fiets. En iedere keer slaat mijn fantasie op hol. Is het een postmoderne drive in-bioscoop? Een schuilzolder? Het hoofdkwartier van de AIVD? Eén van de vele onbegrijpelijke kunstprojecten van Leidsche Rijn? Een geheime gevangenis? Een betrouwbare bron meldt dat er 's nachts licht schijnt door de getraliede raampjes aan de zijkanten van het ding. Is het dan toch een goedkope kantoorlocatie waar 's nachts zaken gedaan worden met de andere kant van de wereld? Toen ik geen enkele andere optie meer kon bedenken voor de functie van het trapezium-achtige stenen ding met betonnen trap, besloot ik de waarheid te zoeken. En vond dit kijkje in de toekomst...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten