woensdag 3 maart 2010

wereldrecord

Afgelopen zaterdag openden maar liefst twee wethouders de timepoints op Het Lint in Terwijde. Met dit systeem kunnen lopers, fietsers, skaters en andere sportfreaks met behulp van een chip zien hoe lang ze over een traject doen. Het was een feestelijke middag met een feesttent, wat publiek, zes schaars geklede cheerleaders, twee wethouders dus, een stuk of zes persfotografen daaromheen, muziek, veel gratis eten en drinken, een estafetteloop en een loterij. Reuze gezellig aan de rand van de buitenwijk in een woonwijkje waar nog slechts twee huizen staan, maar de wegen, fietspaden en straatverlichting al compleet zijn. Dit in tegenstelling tot mijn eigen buurt waar eerst heel veel huizen kwamen en pas daarna de infrastructuur.
Tot mijn grote vreugde was ik bij de loterij een van de gelukkige winnaars van een chip. Enthousiast draafde ik enkele dagen later over het Lint voor een testrondje. De lichtkrant registreerde een tijd van 6.48 minuten. Weer thuis logde ik in op de website voor een verdere analyse van deze prestatie. De computer berekende dat ik met een snelheid van 88 km per uur had gelopen. Een toptijd. Je zou kunnen concluderen dat Het Lint een heel snel parcours is, maar waarschijnlijker is dat ik een ander rondje heb gelopen dan de 4km die de computer in gedachten had.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten