zaterdag 27 maart 2010

Leidsche Fijn

Vrijdagmiddag. We zitten allemaal aan de vis voor lunch. Opeens hebben we het over huizen kopen. Voor ik het weet zit ik in een stad tegen buitenwijk-situatie. En ik ben de enige buitenwijkse. Mijn collega's willen er nog niet dood gevonden worden: wonen in Leidsche Rijn is voor echt hen geen optie. De meeste van deze Leidsche Rijn-bashers zijn er nog nooit geweest. Bijna schoot ik in mijn automatische verdediging: betaalbaar nieuw huis met tuin, speeltuin voor de deur, kindvriendelijk enzo. Maar ik zwijg. Want ik weet dat mijn Boitenwijkie er alleen maar -zij het langzaam - op vooruit gaat. Dat kunnen zij niet zeggen. Ooit een grootstedeling na een jaar of 5 in dezelfde straat horen zeggen dat de buurt er zo op vóóruit is gegaan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten