maandag 22 februari 2010

Ik blijk al voorzien

De voorzieningengids van Leidsche Rijn viel met een flinke plof op de mat. Zoveel voorzieningen in één gids, dat had ik niet voorzien. Nadat ik de eerste verbazingen had verwerkt (bedrijventerrein Papendorp - aan de andere kant van de A2 - wordt blijkbaar tot onze buitenwijk gerekend en Leidsche Rijn-centrum wordt zo'n beetje tegen Utrecht-city aangeplakt, zodat het voor de kijkers uiterst rechts in de buitenwijk komt te liggen in plaats van in het midden), kreeg ik er lol in. Wat is er toch veel te beleven aan deze kant van de kanaal! Ik kan floorball gaan beoefenen of bowls. Op diverse danslessen gaan, uit drie plassen kiezen als het warm wordt en zelfs bij twaalf gelegenheden horeca-en en / of uitgaan. Mijn dochter kan straks op drie middelbare scholen terecht, wij allen nu al bij tientallen sportclubs. En er blijken drieëntwintig parken te zijn /komen... Pfff! Wat een keuze. Mij hoor je niet meer zeggen dat er in Leidsche Rijn niks te doen is.


De digitale voorzieningengids is wat kariger.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten