woensdag 27 januari 2010

Het geheim van Leidsche Rijn

Almere zet zichzelf succesvol op de kaart met een sterk staaltje stadspromotie: het geheim van Almere. Enthousiaste Almerenaren fungeren in deze campagne als ambassadeurs voor hun stad en het werkt: er willen steeds meer mensen in deze nieuwe stad wonen. De gemeente zelf omschrijft Almere als volgt: “(..) een stad met een eigen gezicht. Een kleurrijke stad, met verrassende moderne architectuur, omringd door veel water en natuur. (...) In de toekomst wil Almere zich tevens ontwikkelen als winkelstad, ondernemersstad en stad waar allerlei subculturen hun plekje gevonden hebben.” Haal 'kleurrijk', 'verrassend', 'water', 'natuur' en natuurlijk de winkels weg en je hebt Leidsche Rijn! Dat dacht het marketingbureau dat Leidsche Rijn moest verkopen blijkbaar ook (of vice versa), want ook alhier schijnen opgetogen bewoners hun eigen stadsdeel aan te prijzen. 'Heel succesvol' zelfs. Die campagne is volledig langs mij heen gegaan. En toch ben ik hierheen verhuisd. Ik hoefde niet overtuigd te worden door een blije Leidsche Rijner: er was simpelweg geen fatsoenlijk én betaalbaar huis te vinden ín de stad, dus woon ik er nu naast. Desgewenst wil ik zelf wel een goed woordje doen voor deze buitenwijk. Dan vertel ik dat het allemaal best meevalt.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten